Game Of Thrones säsong 1

Hur många som helst i min omgivning har pratat om Game Of Thrones senaste veckorna, och alla säger samma sak - att de är hur bra som helst. För någon månad sedan såg jag första avsnittet av serien men fastnade inte alls, men nu tänkte jag ge det ett bättre chans.
 
I början tyckte jag bara serien var förvirrande, jag hängde inte riktigt med i svängarna. Ena stunden var det rena istiden och nästa var de i en öken. Det kändes som serien inte hade någon inledning utan man bara kastades rakt in i deras värld. 
Mot slutet av säsongen började jag tycka att det blev spännande, och bra. Det var nog för jag kommit in mig i det och för att det blev lite mer action. Dock får serien ett STORT minus då de hade ihjäl min favorit karaktär Ned Stark. Och jag kan inte ens beskriva hur mycket jag hatar den där snorungen Joffery till kung. 
Mina favoriter i serien som fortfarande lever är Starks yngsta dotter Arya, Jon Snow och givetvis Daenerys -Hur cool är inte hon?!

Redan ikväll tänkte jag ge mig på säsong två, ska bli spännande att se nu när drakarna har kommit in i bilden.
/Tina



Kom ihåg mig?








Follow on Bloglovin