Ny serie: Vikings

Handling: Vikingarna följer Ragnar Lothbrok, den största hjälten i hans ålder på äventyr. Serien berättar sagor för Ragnars band av vikinga bröder och hans familj, han reser sig till att bli kung av viking stammarna. Förutom att vara en orädd krigare, förkroppsligar Ragnar den nordiska traditioner hängivenhet till gudarna, enligt legenden är han en direkt ättling till Oden, krigsguden. Skrivet av History Channel. Handlingen kommer från IMDb.

Tina tycker: Efter att ha sett de två första avsnitten av denna serier vill jag se mer. Förhoppningsvis blir den mer fängslande, så man blri riktigt fast, för det är jag inte riktigt än. Men sedan gillar ju jag sånt som utspelar sig för längesedan och vikingar så bara det gör att jag gillar denna serier. En annan anledning som nästan är för distraerande(som också Seriedrottningen skrev) är att Travis Fimmel som spelar huvudrollen som Ragnar är så fruktansvärt lik Jax i Sons of Anarchy.. Det är inte bara utseendet utan minspel och ALLT. Första avsnittet var detta det ända jag kunde tänka på då han konstant påminnde om Jax. Bra eller dåligt? Hmmm... Det lutar åt bra.
Sedan är ju Gustaf Skarsgård med! Kul att se han i något som inte är svenskt. Tycker han passar i sin roll och gör ett bra jobb.

För er som gillar serier med lite drama men lite mer action är detta något för er. Ge den mer än ett avsnitt.

Sofia tycker: Efter dom första två avsnitten känner jag att det är inte en serie som lockar mig att kolla mer.. För mig är kan det kanske bli en sån serie som man tittar på när det inte finns något annat att kolla på. Även fast att jag tycker om han som spelar Rollo (Clive Standen) han spelade Robin Hoods halvbror Archer i serien. 




Kom ihåg mig?








Follow on Bloglovin