Filmrecension: The Hunger Games: Catching Fire

ÄNTLIGEN! Som jag har väntat. I onsdags var jag och såg Catching Fire på bio, och den uppfyllde verkligen mina förväntningar. Precis lika bra som första filmen, om inte bättre. Jag har inte läst böckerna, än, och visste inte vad som skulle hända. De gör det verkligen inte lätt för en, nu ska vi vänta på den tredje? Huuur ska man kunna vänta?! Jag gillade att man fick se mer av distrikterna i denna film. Redan från start var den väldigt känsloladdad och jag satt på helspänn hela filmen. 

Gör texten nedan svart för att inte spoila de som inte sätt filmen än. Så läs INTE om ni inte sett den.
Jag satt i början av filmen och funderade på om de verkligen skulle göra samma sak igen, hungerspelen alltså. Jag gillade verkligen Effie då hon skulle ropa upp namnen, hennes blick på Katniss, det var ju bara Katta. Man såg verkligen att även Effie tyckte det var jobbigt. Älskar Katsniss och att hon är så kort mot alla. Är totalt förälskad i hennes stylist! Bröllopsklänningen som blev den svarta, ja ni vet. Så hemskt att han fick sota för det, PRECIS då de låst in Katniss i tuben.  Twisten på slutet var jag inte alls beredd på, otroligt spännande, jag vill inte vänta! Och Peeta!? 

Som det ser ut nu verkar vi få vänta ett år till nästa film, The Hunger Games: Mockingjay Part 1. De väljer att dela upp sista boken i två, som många andra triologier. Spännande spännande! Jag måste faktiskt erkänna att jag började läsa första boken igår, älskar hungerspelen!
/Tina
 



Kom ihåg mig?








Follow on Bloglovin