Veckans serier V48

Vi är tillbaka! Jag, Tina har haft väldigt mycket i skolan på senaste och inte alls hunnit kolla på några serier. Denna vecka då det har varit Thanksgiving i USA så kom det inte så mycket serier, så nu har jag hunnit se ikapp.

Här kommer veckans avsnitt:
Homeland S03E09
Tina: Nu är Homeland sådär bra igen, det jag väntat på att det ska bli! Denna säsong hade en riktig seg start och nu börjar det hetta till. Det händer mycket i avsnitten nu. Gillade läkaren som frågade Carrie "Vet du att du är 13 veckor gravid?" Carrie: "jaa" Läkaren: "Jaha. Barnet mår bra ifall du vill veta". Jag bara väntar på att Saul ska få reda på det, ingen kommer vilja ha henne på fältet då. Under hela detta avsnitt väntade man på att hon skulle berätta för Brody att hon var gravid. På slutet i bilen då de åkte från Dana och Brody säger "I'll come home. Not just for Dana"  Då väntade jag bara på att han skulle lägga till "for you" men inte!! Hoppas han kommer hem bara, blir väldigt besviken om de tar död på honom, han är ju en av huvudkaraktärerna. 
Sofia: Äntligen börjar det ta fart igen! Trodde faktiskt att han skulle slänga in det där "for you" också. Men det kom icke. Shady den där killen som Saul's fru höll på med där. Är inte direkt förvånad över hur Dana reagerade väldigt förståligt!
 
Chicago Fire S02E08
Tina: Denna serie är verkligen sååå bra nu! Tycker så synd om Cruz! Han som har kämpat och till och med dödad för sin bror, nu blir hans bror i princip tvingad tillbaka. Hoppas Cruz kan ta sig igenom det. Dawsons nya partner, asså tack för alla skratt detta avsnitt! Så kul! De passar verkligen inte, plus att han inte var nåvidare på fältet. Slutet, har anat att Shays nya brud inte är bra nyheter länge, och vips, där kom det. Shay, kom tillbaka till 51 nu.
Sofia: Sååå bra just nu asså! Kommer aldrig att gilla den där bruden som är en bitch och ska stänga 51!  Det är inte ljust för Cruz nu asså.. och Dawsons nya partner hahah! snacka om att aldrig sluta prata. Men gud så jag gillar att Dawson och Casey äntligen händer!! Är inte så förvånad att detta hände med Shay's brud... 
 
Agents of S.H.I.E.L.D S01E09
Tina: Ännu ett bra avsnitt, dock inte lika bra som de innan om jag ska vara ärlig. Jag har så svårt att förstå om denna serie har massa overklig magi eller ja vad man nu ska kalla det i sig eller inte, det har den ju, men endel saker har sin logiska förklaring och en del inte. Bestäm er. Jag väntar fortfarande på lite superhjältar. Älskar Sky, sedan är Gemma och Fitz favoriter också! När ska de få ihop det?!
Sofia: Gillar när Fitz skulle skrämma Sky! När han själv råkade ut för det. Men väldigt bra avsnitt!
Dom senaste två avsnitten har förövrigt två från Grey's Anatomy. 


The Walking Dead S04E07
Sofia: 
Asså the governor?! Trodde faktiskt att han hade ändrat sig. Men nej det hade han då inte! Gillar det verkligen inte. Han är så mycket värre nu än innan... Men när lilla tjejen där lekte jaga med sin moster och hon trodde att det var hon som stog bakom lakarna... Åså vare en döing! och när hon försökte slita bort honom, och allt bara lossnade!



Kom ihåg mig?








Follow on Bloglovin