The Price of Free and Fair Elections - Scandal S03E18

Förra veckan sändes säsongsavslutningen av Scandal. Vi, pågrund av tidbrist, bloggar bara om Scandal av förra veckans serieavsnitt. Såhär tyckte vi om finalen:
 
Tina: Jag var spänd inför avslutningen på säsongen. Denna Scandal säsong har varit lite upp och ner. I höstas var den det bästa på serielistan, men i början av 2014 var det bara för mycket drama. Jag tycker dock att de lugnande ner sig och blev bättre igen nu mot slutet. Jag tyckte finalavsnittet var bra. Inte mer än så. Jag trodde att bomben skulle smälla med alla i kyrkan, jag var bergsäker, men icke. Istället kunde Sally använda det till sin fördel för att vinna valet. Olivias mamma hade ju varit framme igen men lämnat hennes far levande. Vilket hon säkert ångrar nu då han äntligen fick tag i henne. Dock dödade han ju inte henne, VARFÖR INTE?! Hon lär inte bli kvar i där länge nästa säsong. Slutklämmen, det var givetvis Olivias farsa som låg bakom att Fitz son blev förgiftad och dog, en dag före valet. "Hon ville att han skulle vinna, så jag fixade det." "Han tog mitt barn av mig så då tog jag ett av hans". Usch. Monster!! Vänta bara tills Olivia får reda på detta. Quinn och Huck, tror faktiskt jag ogillar mer än jag gillar. Jag tyckte det  var otroligt bra att Fitz äntligen fick veta att hans pappa våldtagit Mellie. Det behövde han veta. Och nu är kanske Olivia och han slut på riktigt. Hoppas jag. En annan bra sak som hände var ju att Olivia faktiskt tog med Jake då hon drog. Äntligen! Snälla satsa på honom nu! BLI KÄR! Det känns som Scandal har lagt upp för mycket drama i säsong fyra. Det blir spännande.
 
Sofia: Scandal har hamnat långt ner på min lista denna säsong. De två tidigare säsongerna har varit så mycket bättre. Gillar inte Olivias pappa, alls, eller började gilla han ytterst lite mot slutet. Men självklart så gjorde han det endast för att få det han ville. Alltså att bli bossen över B613 igen. Trodde ett tag att det var Olivias mamma som låg bakom att Fitz son dog. Men ack så fel jag hade där. Huck och Quinn.... Big nono. Endast äckligt. Jag gillade Huck förut, men det har avtagit ganska rejält. Herrege. Bra att hon stack iväg dock, med Jake. Good for her :P Hoppas fjärde säsongen blir bättre än denna..
 
Vad tyckte ni?

har länge velat sen den serien, min syster och mamma kollar på den och de älskar den!

Svar: Se den! Det är värt det! :) /Tina
Tina Skiöld




Kom ihåg mig?








Follow on Bloglovin