Regin • Säsong 1

TITEL: Regin • Säsong 1
 
SKÅDESPELARE: Adelaide Kane (tidigare sedd i Teen Wolf som Cora), Megan Follows, Torrance Coombs, Toby Regbo.
 
HANDLING: 
Serien handlar om Mary, Queen of Scots (Kane) och när hon kommer i Frankrike som en 15-åring, trolovad med prins Francis, och med sina tre bästa vänner som damer-i-väntan. Man beskriver hemliga historier om överlevnad vid franska domstolen bland våldsamma fiender, mörka krafter och en värld av sexuell intriger.
- Skrivet av CW
 
VAD TYCKTE JAG?
Jag började se Reign i höstas då säsongen började, men har verkligen sett det i perioder (Bloggade ett tag om varje avsnitt, läs här) De har uppenbarligen inte varit tillräckligt bra för att hålla mig kvar varje vecka. Jag såg förra veckan de 3 sista avsnitten, som faktiskt var helt okej. Jag tycker serien är bra ibland, och ibland tycker jag bara det är för mycket. För klychigt. Triangeldraman är jag less på. Hela grejen med flickan som springer i tunnlarna i slottet gillade jag inte, inte heller det som ska föreställa övernaturligt, "the darkness". Njaa. Säsongen slutade dock spännande, så ja, jag kommer nog börja se säsong två också.

Denna serie skulle platsa som en sommarserie, de har inte alltid lika hög kvalité.  Passar bra att sträckse nu innan alla höstserier börjar igen.



/Tina



Kom ihåg mig?








Follow on Bloglovin