Robin Williams blev 63 år

Imorse läste jag en riktigt tråkig nyhet. Robin Williams är död. Polisen berättar att det tyder på självmord. Enligt skådespelarens pr-agent har Williams under den senaste tiden lidit av en djup depression och Williams har tidigare även kämpat mot alkoholmissbruk. 

Robin fick sitt stora genombrott i slutet av 1970-talet som utomjordingen Mork, i tv-serien ”Mork & Mindy”. 1997 tilldelades han en Oscar för rollen som psykologen Sean McGuire i filmen ”Will Hunting”, men var också flerfaldigt nominerad för insatser i filmer som ”Good Morning, Vietnam”, ”Döda poeters sällskap” och ”Fisher king”. Han var också en av de främsta amerikanska ståuppkomikerna.
Förutom Oscarsnomineringarna var Williams välkänd för sina roller i ”Välkommen Mrs. Doubtfire” och som anden i Disneys ”Aladdin”. Han efterlämnar hustrun Susan och tre barn.

Han har senaste året varit aktuell i serien "The Crazy Ones", som jag skrev ett inlägg om nyligen. Riktigt tråkigt måste jag säga. Williams blev 63 år.
/Tina
 

:( blev så chockad och trodde de va ett skämt först (inget roligt skämt dock) när jag läste de i morse. Han var fantastisk skådis!

Svar: Jaa! riktigt tråkigt. Jag som precis förälskat mig i han senaste serie, The Crazy Ones. /Tina
TvTown




Kom ihåg mig?








Follow on Bloglovin