Serietips: Outlander

Outlander (2014-)
"Följ berättelsen om Claire Randall, en gift strids sjuksköterska från 1945 som mystiskt sopas tillbaka i tiden till 1743, där hon omedelbart kastas i en okänd värld där hennes liv är hotat. När hon tvingas gifta sig med Jamie Fraser, en ridderlig och romantisk ung skotska krigare, är ett passionerat förhållande som delar Claires hjärta mellan två väldigt olika män i två oförsonliga liv." - Skrivet av Starz

När jag började titta på första avsnittet hade jag bara sett en kort kort trailer, och visste att Clarie skulle kastas bak i tiden. Då större delen av första avsnittet utspelar sig i Claries nutid med hennes man tyckte jag det var lite segt, men fortfarande bra. Sedan började det hända mer då hon ramlade bak i tiden. Där träffar hon snabbt en riktigt snygg skotte, Jamie. Där såg man direkt att det fanns kemi. Som tur kom andra avsnittet ut idag, så jag rev av det också. Jag gillar serien, jag gillar serier som utspelar sig på denna tid. Jag gillar att hon hamnar i slottet hon och hennes man besökte, den återkopplingen gillar jag. Enda nackdelen är att jag skulle nästan behöva ha avsnitten textade, när de bryter på engelskan på skotska så är det nästan omöjligt för mig attt höra vad de säger, haha. Jag känner mig inte mättad av två avsnitt, längtar redan till nästa!

Jag läste precis att Outlander redan blivit förnyad till en säsong 2, redan efter första avsnittet! Yey! /Tina

Denna serie har börjat väldigt bra, och JA!!! Visst förstår man knappt vad som säger när dom bryter på skotska?! Textning skulle verkligen uppskattas.

Svar: Haha, skönt att det inte bara är jag som känner att textning skulle behövas ;) /Tina
TvTown

Superbra start på denna serie :) Hoppas att den håller måttet .. :)

Svar: Ja verkligen! Men det ser ljust ut :)
TvTown

så himla bra




Kom ihåg mig?








Follow on Bloglovin