Serietips: Under The Dome

Jag började kika på Under The Dome härom veckan efter att ha sett två avsnitt på tvn. Fastnade ganska snabbt för det och har nu gått igenom första säsongen och avsnitten som har kommit av den andra säsongen. 

 
Ett mystiskt kraftfällt faller helt plötsligt ner över den lilla staden Chesters Mill och ingen har någon aning om vad det är som händer och varför det hände just där. Dom får sedan på att den är en stor Dome som har skapats över staden och det finns ingen väg ut därifrån. Kaos ubryter ganska snart efteråt och Big Jim tar på sig ansvaret som chef för stället. Vilket inte är det bästa alternativet...

Skådespelare
Mike Vogel - Dale "Barbie" Barbara (Pan Am, Colverfield)
Rachelle Lefevre - Julia Shumway (The Twilight Saga, Off the Map)
Dean Norris - James "Big Jim" Rennie (Breaking Bad)
Natalie Martinez - Sheriff Linda Esquivel (CSI NY)
M.fl
 
 
Jag brukar ju gilla sånna här serier så för mig var det en hit! 
Men måste ju säga att jag höll på balla ur ett antal gånger på både Big Jim och på hans son Junior. Junior däremot har ju lugnat sig en hel del, medans big Jim tror att han är den utvalda och är väldigt shady! 

Serien går på Måndagar i USA och kan ses i Sverige på Tisdagar. Och är just nu inne på deras andra säsong.
 
 
/Sofia

Jag envisades med att läsa ut boken innan jag såg serien, och nu när jag väl har läst ut boken så vill jag inte se serien eftersom att jag inte vill bli besviken haha

Svar: haha det eviga problemet med böcker som sedan blir filmer eller serier! Oftast så är det ju lite så att man inte vill se för att men inte tror att det ska leva upp till förväntningarna haha. Jag har ju inte läst boken själv. men eftersom jag gillar serien så tycker jag att du ska ge den ett försök typ ett avsnitt haha (: du kanske blir förvånad (: /Sofia
TvTown

Har sett något avsnitt, tycker att dom har ändrat väldigt mycket! T.ex Rusty som var min favorit karaktär i boken, han är inte längre en läkare, och han är fast utanför kupolen, känns så himla konstigt!

Svar: ahaa! Ja han är ju brandman i serien o: Om dom har ändrat såpass så kan jag förstå att du inte är så sugen på att kolla på den :P /Sofia
TvTown

Ja, jag skulle inte egentligen bry mig om det var någon annan, men just Rusty! Som faktiskt var min favorit, och han ser inte alls ut som jag hade föreställt mig honom heller.




Kom ihåg mig?








Follow on Bloglovin