Vikings S02 (SPOILERS)

Har du inte sett säsong två av Vikings ska du inte läsa detta inlägg.
Bättre sent än aldrig kanske, men nu har jag sett hela säsong två av Vikings. Jag blev fast direkt i första säsongen, mest pågrund av att den är så fint filmad, och att det verkligen känns som ett forntida Norden. Denna säsong startade direkt lite syskonkärlek, eller nej, syskonfight. Rollo fick för sig att slås mot Ragnar då han kände sig dålig. Det hela gick ju inge vidare. Jarl Borg, som Rollo paktat ihop sig med i början, börjar istället "samarbeta" med Ragnar. Sedan anländer Prinssesan Aslaug, gravid dessutom. Lagertha som är min absoluta favoritkaraktär går givetvis i taket. Jag älsar alla awkwarda scener med de tre, och man ser hur Ragnar njuuuter, samtidigt han försöker lösa problemet. Haha. Men efter mycket om och men lämnar Lagertha Ragnar, så jävla bra. Det bästa var att Björn följde med sin mor, även han förstodd att Ragnar svikit henne. Scenen då de rider iväg och Ragnar står med tårarna i ögonen, herreguud!! VARFÖR lät han henne dra?! Jag satt och svor åt honom.
Kolla bara här 
 
Ragnar fortsätter producera barn med prinssesan som jag inte alls gillar. Även hon ser ju att Ragnar inte älskar henne. För även om Ragnar påstår att han älskar två kvinnor så är det bara Largertha! Det var ju bara hemskt att hon hamnade hos en riktig svinkarl. Men hon är stark, och tog finally ihjäl honom själv och blev Lord. Hur kick-ass var inte det?! Sedan måste jag bara säga att jag älskar nya Björnskådespelaren! Han ser ju precis ut som pojken?! Han för sig likadant, han pratar på samma sätt. Jag funderade ett tag på om de kunde vara han ett tag, haha. Givetvis inte, men det visar bara på vilket grymt jobb både castingen har gjort och skådespelaren, Alexander Ludwig.
Jarl Borg får för sig att döda Ragnar, vilket inte heller går som planerat. Jag älskar att Ragnar vet så mycket mer än man tror. Han är så jäkla smart. Så underskattad av sina fiender! Jarl Borg "döms" till att dö av the red eagel, vilket bjöd på några blodiga scener, som var lite mer än de vanliga. 
Athelstan återvänder utan att tveka till Ragnar, vilket jag tycker var bra. Det är där han hör hemma nu. Dock lär det vara någon som kommer tillbaka och bits i nästa säsong. Kung Ecbert lär inte bli så glad att han lämnade honom. Något som verkligen visade på Ragnars smarthet var Floki, som spelas sjukt bra av Gustaf Skarsgård! Som man trott halva säsongen börjat vända sig mot Ragnar och pakta ihop sig med Kung Horik. De två sista avsnitten speciellt.  Sista avsnittet trodde jag verkligen att Floki dödade Torsten, men sedan visade det ju sig att det hela var ett spel från Ragnarssida, som alla var med på. Det trodde jag inte! Men visst, nu är Ragnar kung?! Vilken säsong 3 att se fram emot!

Men, allt som allt. Denna säsong har varit sjukt bra. Jag har älskat humorn de ändå lägger in, speciellt till Ragnars karaktär. Han och hans otroligt lojala män blir svåra att slå. Jag har säkert missat att ta upp massor av bra grejer i denna säsong. Men en sak är säker, jag kan inte komma på något dåligt med den över huvudtaget. Den är så fint filmat och allt. Fun fact, är att mycket av musiken du hör är från ett Norskt band. Jag längtar sååå till 2015 då säsong 3 har premiär! 
 
Har du sett Vikings? Vad tyckte du? /Tina
 



Kom ihåg mig?








Follow on Bloglovin