The Vampire Diaries S05E01-12

Efter säsong fyra av VD kände jag mig less på serien. Säsongen var inte speciellt bra enligt mig och allt kändes tjatigt. Jag började för någon vecka sedan se ikapp den nya säsongen. Jag tycker nog att den är lite bättre än förra, iallafall hittills. Jag har hittills bara hunnit till avsnitt 12. Det har hänt mycket i säsongen. Nästan inte ett avsnitt utan att något händer. Säsong fyra avslutades med en ganska fin cliffhanger, men jag tycker inte att de levde upp till det de startat med den.
 
Aja, här är det som hänt hittills som jag minns:
- Stefan räddas av en häxa som också har Silas som sin stora kärlek. Hon gör allt för att Silas ska ta the cure. Som Katherine istället tagit.
- Silias vill åt Katherine som nu är människa, för att döda henne då the cure fortfarande finns i hennes blod och fungerar om han dricker det. Det slutar givetvis med att han får i sig det ändå.
- De fortsätter spinna på duppelganger linjen och Silias stora kärlek var nog den första kvinnan som såg ut som Katherine och Elena. Det slutar med att de båda dör, efter en del drama.
- Bonnie som dog då hon räddade Jeremy anade man inte skulle försvinna helt. När de dödade Silias stora kärlek som var det supernatural-anchor, gjorde det så att Bonnie blev det istället. Det betyder att hon har en fot i varje värld och ser döda.Och just det, de måste passera genom henne för att komma till andra sidan. VIlket skapar en del smärta för Bonnie. Annars är hon och Jeremy väldigt kära, vilket är fint.
- Elenas collage och även hennes far visar sig vara inblandad i vampyrexpriment som hållt på i många år. Damon tillbringade till exempel fem år som försökskanin, ofrivilligt.
- Caroline gör slut med Taylor för att han vill få hämnd på Klaus. Det slutar med att Klaus återvänder en sväng till Mystic Falls och Caroline och han får äntligen ihop det. Klaus lovar samtidigt att aldrig komma tillbaka. Taylor kommer tillbaka och får reda på detta och blir sårad.
- Katherine fortsätter ställa till med problem. Det visar sig att hon har en dotter, som också är vampyr. Hon presenterar oss för en ny "ras", travelers, som också håller på med magi. "räddar" sedan Katherine för att dö av ålder genom att hjälpa henne förflyttas in i Elenas kropp. Där hon nu lyckas hamna permanent.
Har jag missat något? Det har jag säkert. Men detta är i stora dag de mesta som har hänt och det har bara gått halva säsongen! 

Vad tycker jag om detta då? Bra att Silias kapitlet avslutades ganska snabbt. Vet inte riktigt vad jag tycker om duppelganger grejen. Jag älskar att Bonnie är tillbaka, jag saknar dock att hon är häxa. På något vis hoppas jag att hon någongång får tillbaka magin. Damon dumpar Elena som sedan dumpar Damon för att Katherine har tagit över hennes kropp. Asså helt ärligt? Jag hoppades och trodde faktiskt att de skulle ta död på henne nu. Hon är bara irriterade. Det blir så tjatigt. Speciellt nu då hon vill "ha tillbaka" Stefan... Hoppas att Katherine dör innan säsongen är slut. 

Nu ska jag fortsätta plöja avsnitt!
/Tina
 
 



Kom ihåg mig?








Follow on Bloglovin