Veckans säsongsfinaler v20

Det är lite kaos med bloggningen nu då Tina har mycket i skolan och jag både jobbar och pluggar samtidigt. Men förhoppningsvis så är allt tillbaka till vanligt snart. (: /Sofia
 
Revenge S03E22 Säsongsfinal
Sofia: Vilket jävla avsnitt asså! Har varit så glad för att Aiden stannade kvar och att han och Emily äntligen hittade tillbaka till varandra. Åså kommer Victoria och förstör allting!! Blev så jävla arg asså sååååååååå ARG! Kommer aldrig komma över att Aiden dog. :( Och Victoria fick det hon förtjänade helt klart! Fast hon förtjänade ju egentligen värre. Men ändå. Och Charlotte kan du också bara sluta med det du håller på med! Sen vare ju en mindfuck scene där på slutet! LEVER HAN?!? Nu ser jag faktiskt fram emot nästa säsong!
Tina: Vilket avsnitt! Shit pommes! Denna säsong av revenge har varit lite svänging, men de sista avsnittet leverade verkligen. Det var så mycket som hände som de kan spinna vidare på nästa säsong. Jag och Sofia har tidigare diskuterat Revenges framtid och vad de egentligen kan göra för att få serien att leva kvar. Och ja, this is it. David Clark lever!!!! Jag trodde att det var Amanda som fortfarande levde, men icke. Detta får mig att längta till nästa säsong. Vad har Nolan get sig in på egentligen? Och Jack är ute på djupvatten, kommer Emily kunna rädda honom? Bästa med avsnittet var att Emily lyckades lägga in Victoria på psyk. Så jälva bra. Där kan hon ruttna. Det sämsta med avsnittet som jag fortfarande är sur över är att de dödade Aiden. Han var verkligen en favorit hos mig. Dock med detta tändes hoppet om att Emily och Jack en dag kanske kan bli lyckliga tillsammans? Jag längtar till nästa säsong av Revenge, de trodde jag inte jag skulle göra.
 
Chicago Fire S02E22 Säsongsfinal
Tina: Vilket fint och bra avsnitt, fram till de sista två minutrarna. Dawson klarar sitt brandmansprov, och blir placerad på sämsta stationen med en massa mansgrisar. Men är det någon som klarar det är det ju hon! Tycker dock att det är sjukt tråkigt att hon inte kan jobba på 51. Att Chief gifte sig sådär, så himla fint de fixat! Jag älskade hans första asstela frieri, sen fick han lite råd av Mills. Haha. Sedan var det ju sjukt kul när Mouch träffade Trudy Pratt från Chicago PD. VILKET PAR!  Men slutet, jag satt och väntat på att något skulle komma. Herregud. ALLA är ju därinne. Någon kommer inte överleva, det är jag bergsäker på. Det gör mig orolig inför nästa säsong, hur ska vi kunna vänta?!
Sofia: Så himla bra avsnitt! Äntligen klarade Dawson provet! Gillar att hon tar tjuren vid hornen och bara kör! Tråkigt däremot att hon inte kommer att jobba på 51. Vilket får mig att fundera lite på vad som kommer att hända med hon.. Hon kan ju inte dö nu. Det vore ju bara förjävligt för Casey först dör Hallie och sen Gabby? Vore ju bara dumt. Att chief gifte sig, och hur dom hade fixat allt var så fint! Gillar även när Mouch träffade Trudy från PD. Båda letar ju efter någon hehe ;) Längtar så till nästa säsong!! Hur kommer det gå?
 
Agents of S.H.I.E.L.D S01E22 Säsongsfinal
Sofia: HE'S ALIVE! klart att the Fury är alive liksom! Är så glad att serien blev förnyad för en andra säsong. Och älskar humorn i hela serien. Är alltid små inslag av det. Men gud så jag hoppas att Fitz blir helt frisk! serien skulle faktiskt inte vara den samma utan honom.. Och att den där jävla Garrett vägrade dö!! Men tillslut så YES! 
 
Vampire Diaries S05E22 Säsongsfinal
Tina: De två senaste avsnitten har varit betydligt bättre än hela säsongen. Det var en hel del som hände i sista avsnittet. Jag gillar inte att Bonnie har gått och ljugit till alla, speciellt när hon tog tillbaka folk från andra sidan som hela tiden skadade henne. Jag gillade att Lexie valde att vänta, samtidigt som jag blev väldigt besviken på att hon inte kom tillbaka. Jag har alltid gillat henne. Det bästa var nog att Alaric är tillbaka! YES! Damon.... I höstas läste jag någonstans att han skulle sluta i VD vilket jag då trodde var ett rykte. Men, eftersom han nu dog, eller ja, vi tror iallafall det så kanske han inte kommer tillbaka mer än i flashar till hösten. Jag blev faktiskt mer upprörd då Stefan dog i nästsista avsnittet än när Damon dog i sista. Jag har svårt att tro att de kan fortsätta utan honom, men det ska bli spännande att se om de gör det. Dock ger jag nog inte VD mer än en säsong till.
Sofia: De två senaste avsnitten har levererat mer än hela säsongen har gjort! Blev chockad när Stefan dog i näst sista avsnittet. Men han kom ju tillbaka iallafall. Satt och panikade när jag förstog att Damon inte skulle hinna tillbaka.. DET VAR SÅ NÄRA!! Har alltid älskat Damon. Gillade Lexi, och att hon valde att kicka Marcus ass iställt för att komma tillbaka. Men så synd om Stefan när han blev av med både sin bror och sin bäste vän. Älskar att Alaric kom tillbaka! Men asså till slutet! När Damon och Elena skulle säga hejdå. Guuuuud så jag lipade! Kommer aldrig komma över det. Never ever! Blev sååå arg på Luke som gjorde sådär. JÄVLA AS!
Har läst lite olika grejer det här med Ian.. Han har hotat med att sluta, han ska sluta.. Hoppas att han kommer tillbaka för en absolut sista säsong. Men känns inte riktigt troligt ändå..Men man vet ju aldrig.. hehe
Men tror faktiskt att nästa säsong blir den sista.
 
Grey's Anatomy S10E23 Säsongsfinal
Sofia: Vilken avslutning. Och speciellt för Cristina! Gillar även hur dom valde att avsluta för Shane! Han passar där med Cristina. Men utöver det så var det lite av ett kaos avsnitt. Men gillade det. Och när Owen ba klev in vid den där reportern och ballade ur! Vet inte vad jag ska säga riktigt om Derek och Meredith.. Tänk vad fett att få jobba för presidenten. Men sen att Meredith vill stanna nära alla på sjukhuset som är lite som en familj. Hoppas även på att Alex kommer tillbaka till sjukhuset. (Kan inte komma ihåg om han har förnyat eller om han slutar...) Tror även på att Callie och Robbins kommer att skaffa barn genom en surrogat.
 
 
 
 



Kom ihåg mig?








Follow on Bloglovin