Veckans serier V40 (Lite sent..)

Revenge S04E01 - Säsongspremiär!
Tina: Vi får komma tillbaka till Emily några månader senare efter allt spännande hänt i säsongsavslutningen. Jag blev nästan förvånad att Victoria stannat så länge som hon gjort på psyket, klart hon lyckades bryta sig ut.. Emily sörjer Aiden, som jag av någon anledning glömt hade dött. Buuuhuuu! Han var en av mina favoriter, och helt rätt för Emily.  Dock kanske de öppnar dörren för  en kärlekshistoria mellan henne och Jack? Som nu är polis!! Såg inte det komma. Och och, Charlotte?! Cooome ooon! BUUU!
Sofia:
Klart att Emily inte hade lagt hela revenge grejen på hyllan. Och klart att Victoria lyckades ta sig ut från psyket.. Gillar att Jack har blivit en polis faktiskt. Ska bli kul att se hur det kommer att gå. Sen har vi ju även Charlotte... Kan hon bara ge sig!!

Gotham S01E02
Tina:
Jag gillar denna serie! Älskar att vi får se alla skrukar och hjältar då de är små. Oswald visar sig snabbt från sin rätta onda sida. Lite roligt ändå att killen han kidnappats mamma inte trodde på honom. Kul att avsnittet handlade lite om Selina Kyle. Måste tillägga att det är riktigt kul att se Ben McKenzie i TV igen, mest känd från The OC.
Sofia: Gillar denna serie asså! Oswald ballar ur, vilket inte direkt var någon förvåning.. Lite kul att mamman till killen han kidnappade inte trodde på att han verkligen var kidnappad och att Oswald skulle döda honom om han inte fick pengarna. haha

 
Chicago Fire S03E02
Tina: Ett bra avsnitt, skönt med lite mer fart igen. Guuuud vad arg jag blir på brandmännen i huset Dawson skulle till. Nu blir det förskjutet och hon kan inte gå ut med att hon och Casey ska gifta sig. Tyckte frieriet var fint, väldigt enkelt men fint. Den nya ambulanstjejen verkar skum. Vet inte om jag gillar. Sedan är ju hon lik Shay... Lider med Severide. Men han måste sluta dricka, någon måste ta tag i honom. Jag hoppas att Lindsey kan få vara en större del av hans liv. De passar så bra ihop. Hon kanske kan bli en stammis även i Chicago Fire? 
Sofia:  Så less på den andra brandstationen. oh my god liksom. Sånna bitches. Typiskt att dom skulle göra så att Dawnson inte kunde börja jobba där. Nu kan dom ju inte gifta sig än :(. Gillar Severide och Lindsey ((((:
Sons of Anarchy S07E04
Sofia:
Vilket jävla kaos denna säsong är. Herrejävlar. Hur fasen kommer detta att sluta. Det blir bara skitigare och skitigare för varje avsnitt som går. 

Agents of S.H.I.E.L.D S02E02
Sofia:
Lite segt avsnitt tycker jag. Men gillar Coulson och Talbot haha. Vill att det ska bli lite mer action nu asså!
Tina: Alltså, mår så dåligt över Fitz... Han kämpar och kämpar. Gillar dock killen som jobbade tillsammans med Fitz detta avsnitt, minns inte namnet hans.. Det där med Coulson är skumt.

Saving Hope S03E03
Sofia: 
Alex fick äntligen tillbaka sitt minne igen. Tycker att Charlie pressar på för mycket asså. Gillar det inte. Och whats up med snubben som stabbed hon. Vad vill han? Maggies gråtande haha så kul! Och killen som trodde att han var döende för att hon inte kunde berätta för honom vilket problem han hade haha.
Tina: Som tur är fick ju Alex tillbaka minnet ganska snabbt. Dock är det inte superbra mellan henne och Charlie än. Jag tror hon drar sig mer till Joel.. Maggie och hennes tårar var ju en rolig grej i avsnittet, speciellt då hon skulle berätta för en patient, men kom aldrig tillskott. Haha. Tycker hon borde vara tillsammans med Gavin, jag gillar honom så!

Criminal Minds S10E01 - Säsongspremiär!
Sofia: Kul att se Jennifer som agent. Men vet inte riktigt vad jag tycker om hon ändå.. Men det kanske tar sig. Hon är ju trots allt helt ny där. 
Tina: Älskar att Jennifer är med! Och gillade hennes karaktär! Tror det finns mycket att berätta där. Det kan behövas till serien nu för att de inte ska bli samma samma. Spännande med en lite mystisk start på hennes historia i serien. En stark start på säsongen. Avslutet på avsnittet med hemsidan där se säljer kvinnor!!

Chicago PD S02E02
Sofia: 
Alla är lite på Voight nu, vilket är bra tycker jag. Annars tycker jag att det var ett lite segt avsnitt. Men vilket slut på avsnittet! Allt för att Jay har ett pris på sitt huvud. Kaos kommer att komma!

Greys Anatomy S11E02
Sofia:
Bailey don't bring the thunder she IS the thunder. Helt klart. Otroligt stelt mellan Meredith och Maggie och sen att hon berättade att hon var hennes syster oh lordt! Men självklart så trodde ju inte Meredith på hon. Fast egentligen så vet hon ju att hon har en syster men hon har väl förträngt det..
Tina: Ett bra avsnitt, roligt att man fick följa Maggie. Hon har det lite tufft, speciellt med Meredith. Slutet då hon breättade för henne! Och hon tror henne inte! Sedan måste Richard ta sig mod att prata och berätta om sina misstankar om att han är Maggies far.

Scandal S04E02 
Sofia: 
Är lite less på detta just nu.. Gillar inte det Lizzie Bear håller på med dock. Med Cyrus alltså. Shit will come down.
Tina: Jag tycker Scandal är bra. Jag tycker att Jake och Liv ska bli tsm på riktigt och inte hålla på. De passar ihop! Oliva har hållt sig ifrån Fitz förvånadsvärt bra. Dock så ville han givetvis ha hennes hjälp med talet, som sedan blev asbra. Lider lite med Millie faktiskt, jag förstår att hon inte är sig själv. Abby gjorde dock ett väldigt bra jobb med att övertala henne. Sist men inte minst tycker jag det är bra att Jake gräver i Harrisons död.


Forever S01E03
Sofia: 
Jag gillar denna serie! Gillar när Abe säga till Henry att han inte ska vara så besatt med att hitta något sätt att dö på. Och när han sedan åker skateboard på slutet!

Reign S02E01 - Säsongspremiär!
Tina: En bra säsongsstart måste jag säga. Mary kämpar med Catherine som hon tillslut lurar, haha! Bra jobbat!  Jag trodde och hoppades verkligen Francis skulle skicka med Lola och barnet med båten, givetvis ändrade han sig efter att ha hållt i barnet.. Det hade varit så mycket bättre för alla, speciellt Lola om han lät henne åka. Jag får för mig att någon av huvudkaraktärerna kommer dö i pesten..

The Vampire Diaries S06E01 - Säsongspremiär!
Tina: Har inte gillat VD senaste säsongerna och säsong fem maraton såg jag i våras. det finns stor chans att jag gör det med denna säsong också. Jag hoppas verkligen att det är sista säsongen. Är less på Elena. Hon måste släppa taget om Damon. Stefan? Bara dra och leva ett annat liv, eller finns det en baktanke ändå? Gillar att Alaric är tillbaka och slutet av avsnittet var ju lite roligt faktiskt.

Håller med om att man har blivit trött påTVD! Den har blivit alldeles för förutsägbar och tråkig, och storyn i säsong med ännu fler dubbelgångare och travelers var ju SKIT. Men ska ge säsong sex en chans ändå, och HOPPAS att det vänder....!

Svar: Har övervägt att lägga ner serien också. Men tänkte att jag skulle ge säsong 6 en chans ändå. Och efter två avsnitt så tycker jag faktiskt att det har blivit lite bättre än vad det har varit de senaste säsongerna. Frågan är om det fortsätter med det eller om det sjunker igen... /Sofia
TvTown

storyn i säsong 5** haha.. :3

Tror nog jag kommer fortsätta med serien, speciellt efter avsnitt två av säsong sex, som jag tyckte var superbra :3 Förhoppningsvis så fortsätter det så...




Kom ihåg mig?








Follow on Bloglovin