Serien jag längtar mest efter just nu...

 

"Damned If You Do..."

Gotham S02E01
Såg första avsnittet av Gotham nyss. Shit vad bra det är. En riktig stark start på säsongen enligt mig. Dock tyckte jag det var ett ganska mörkt första avsnitt, men det varierar ju lite i Gotham. Jag både älskar och hatar Barbara, och tillsammans med en ung Joker.... It's gona be truble!

Bruce kom in i hans pappas hemliga källare, han som bombade upp dörren då lösenordet självklart var Bruce! Gordon går mot mörkare tider, men jobbet har han ju tillbaka iallafall. Ogillar Oswald lika mycket nu, usch... och att Cat är där, nejnejnej! 
 

Detta ska bli en spännande säsong!
Har ni ett Gotham?
/Tina

The Bastard Executioner

Som dom flesta kanske vet så har ju Kurt Sutter kommit med en ny serie vid The Bastard Executioner.
Tog mig tid att se dom tre första avsnitten igår och måste säga att jag hade högre förväntningar. Med tanke på hur grymt bra Sons Of Anarchy är så hade jag trott att denna serie också skulle vara super bra. Men fastnade verkligen inte för den. Men ger den eventuellt ett avsnitt till. 
I serien ser vi Lee Jones (som faktiskt inte varit med i speciellt mycket innan) i huvudrollen som Wilkin Brattle, självklart Kurts fru Katey Sagal. Men även ett antal fler kända ansikten så som Stephen Moyer (True Blood), Brian F, O'Byrne (The Last Ship), Timothy V. Murphy (Sons Of Anarchy, Criminal Minds) och även Kurt Sutter själv.
För er som inte har sett serien så har ni trailern här nedanför.

You know nothing Jon Snow


Detta inlägg innehåller spoilers från senaste säsongen av Game Of Thrones, du bör har sett den för att fortsätta läsa.
I en ny intervju med Game of Thrones-stjärnat Kit Harington slank de ut en del grejer, till exempel att hans kontrakt inte är slut, och att GoT kommer vara en stor dela v hans liv i flera år till. Enligt rykten ska han även ha setts till på inspelningsplatsen för säsong 6.

Detta är de bästa nyheterna hittills!!! Jag hade mina aningar, men he ain't dead jet!!

Musiken från Scandal

 
Som EW firar Shondaland under september, frågade EW Alexandra Patsavas, Shonda Rhimes longtime musik handledare, att ta fansen genom några av de mest ikoniska musik ögonblick från Greys Anatomy, Skandal, och How To Get Away with Murder. Här ser hon tillbaka på hennes favoritmusik ögonblick från Scandal hittills.
Skriver EW.
 

Jag har gjort en spotifyplaylist av låtarna som du ser nedan.  Men detta säger Alexandra om några av dem:
"Higher Ground" by Stevie Wonder"This Stevie Wonder classic from 'Inversions' is heard In the season 2 finale. Olivia Pope (dressed in white, natch) is about to go for a jog but is bombarded by the press."

"Papa Was A Rolling Stone" by The Temptations - 'Everything comes to a head during the season 3 finale scored by the Grammy award-winning psychedelic soul hit."
 
"Lovely Day" by Bill Withers - "I love this use of 'Lovely Day' as Fitz and Jake torture each other in different ways."
 
 
Källa: EW.

Höst promos!

 
 
 
 
 
 
 
 
Vilken ser du mest framimot? Jag längtar verkligen efter Chicago Fire och PD, men även Scandal! /Tina

Leonard får äntligen Penny


Nyss släppte The Big Band Theory exclusiva bilder från nya säsongen. Och bilderna var ju till och med ifrån Leonard och Pennys bröllop.  

"Chuck and I had a long talk about [revealing the wedding before the premiere] and my fear was that it was going to start sound like they didn't [get married]," Steve Molaro tells The Hollywood Reporter. "That was not a positive message — and we didn't want fans to feel like, 'Oh, they're going to pull the rug again and not do it.' There is so much more story beyond that moment that we decided to just let people know."

Here, THR has the exclusive first-look photos from Leonard and Penny's wedding as well as what could be the most awkward wedding night ever — all included in the season nine premiere. 


Det ska bli spännande att se hur serien jobbar runt det. Nu får ju Leonard det han kämpat för i så många år. Nu är de bara Rach kvar i gänget... När hittar han sin drömtjej?
 

Filmrecension: Hot Pursuit

 
TITEL: Hot Pursuit
 
REGI: Anne Fletcher
 
IMDb BETYG: 5.0
 
SKÅDESPELARE:  Reese WitherspoonSofía VergaraMatthew Del Negro m.fl.
 
HANDLING: Cooper, en nervig polis, får i uppdrag att skydda en temperamentsfull änka, som just förlorat sin man, en ökänd knarkboss. Jagade av korrumperade poliser och gangsters gör de livet osäkert på vägarna genom Texas för att hinna fram till rättvisan innan det är försent.
 
VAD TYCKTE JAG? Jag hade stora förhoppningar på denna film, tyvärr uppfyllde den inte dem tyvärr.Det är en ganska välkänd storyline, en duktig polis paras ihop med sin absoluta motsats. Lite samma som i filmen "The Heat". Jag gillar både Reese och Sofia, och tyckte det verkade så bra på trailern. Men den var inte alls så rolig som jag trodde och till och med lite långsam. Det är nog inte en film jag ser mer än en gång tyvärr.




Ny serie • The Bastard Executioner

Till er som saknar Kurt Sutter(känd för Sons of Anarchy), Katey Sagal(Sons of Anarchy, Stephen Moyer(True Blood) här är en serie för er. The Bastard Executioner har premiär den 16 september. Ska du se denna? 
/Tina

Prison Break får en ny säsong

För ett tag sedan skrev TVLINE att Fox håller på att jobba på en ny säsong av Prison Break. De har inte berättat speciellt mycket, förutom att det kommer vara likt "24: Live Another Day" och ha runt 12 avsnitt med et "riktigt" slut. Både Wentworth Miller och Dominic Purcell har sagt att de är väldigt öppna för idén. Dock har inte Sarah Wayne Callies blivit tillfrågad än.
 
Vad tycker jag om detta? Prison Break är en av mina absoluta favoriter, jag har bara senaste veckorna tänkt se om säsongerna för de var ett tag sedan. Prison Breaks första säsong var sjukt bra, men det gick snabbt utför och sista säsongen var inge vidare. Men hur ska de fortsätta?*spoiler* Dog inte Michael?? Och jag vete tusan om jag vill se det utan Sarah. 

Vad tror ni om detta? Ska ni se det?

Sålänge får vi ju iallafall se bröderna i nya DC legends of Tomorrow i höst. /Tina

Come on!

 (bild från min instagram)
Nä hurni, här har det blivit alldeles för lite bloggande de senaste månaderna. Min ursäkt är att jag flyttat till Norrbotten och börjat på ett nytt jobb. Men nu när alla serier drar igång igen är det väl dags att ta upp det igen, för jag tycker det är så kul! :) Jag kan ju börja att berätta att jag varit extremt dålig på att se alla sommarserier jag tidigare följt. Har inte sett Misstreses, Devious Maids, Teen Wolf, och bara halva säsong av The Fosters och Chasing Life. Har dock snart sett klart på nya sommarserien The Astrounat Wifes Club, den älskar jag! 

Men här kommer en serielista, som jag garanterat gjort förut någon gång, men den får kicka igång denna nya blogg- och seriehöst! WoopWoop!
 
 
1. Vilken TV-serie var den första du verkligen förälskade dig i? Prison Break & One Tree Hill♥
2. Vilken TV-serie såg du senast där du såg vartenda avsnitt (säsong)?  Brooklyn Nine-Nine såg jag om nyligen.
3. Vilken TV-serie gav du senast upp att titta på? (utan att se klart säsongen) The Vampire Diaries
4. Av vilken TV-serie kan du alltid se repriser om och om igen utan att tröttna? How I Met Your Mother
5. Vilken är din favorit då det gäller tecknade/animerade serier? Tittar inte på några tecknade/animerade serier.
6. Vilken serie räknar du som ditt allra största "guilty pleasure"? Top Model och Paradise Hotel
7. Vilken är din alla tiders favorit TV-seriekaraktär? Dean Winchester♥
8. Vilken TV-seriekaraktär påminner mest om dig? Jag har fått berättat för mig att jag är lik Laurie i Cougar Town
9. Vilken TV-seriekaraktär liknar du vid en förälskelse, ditt största TV-crush? Oj, asså jag vet inte XD
10. Vilken är din favoritinledningslåt eller vinjett? Har alltid älskat Dexter, och Game of Thrones såklart!!
11. Vilken komediserie rankar du som den absolut bästa? How I Met Your Mother
12. Vilken dramaserie rankar du som den absolut bästa? Oj vad svårt. Men OTH eller Grey's
13. Vilka serier/Vilken serie skäms du över att du fortfarande inte har sett? House of Cards som ALLA tipsar mig om...
14. Vilka serier/Vilken serie tjatar du på folk om att de måste se? Game of Thrones, Outlander och Jane The Virgin just nu.
15. Vilken film, bok, saga, händelse etc. vill du mest av allt att det blir en TV-serie av? Läser inte speciellt mycket, och de jag läser har redan fått film eller serie. hehe
16. Vilken TV-seriescen får dig alltid att brista ut i gråt? När Denny i Grey's Anatomy dör, eller när Keith blir skjuten i OTH.
17. I vilken TV-serievärld skulle du helst vilja leva? Hmm, hade varit coolt och skräckblandat att leva i GoT
18. Vilken TV-seriescen fick dig att fullständigt falla av stolen, tänk cliffhangers etc.? Red Wedding är fortfarande det som chockat mig mest. Men mordet på Tara i Sons hamnar på en tät andra plats.
19. Vilken TV-serie klarar du bara inte av eller vilken är den sämsta TV-serie du sett? Jag gillar verkligen inte Simpsons...
20. Vilken nedläggning sörjer du mest över? (alt. Vilken TV-serie saknar du mest?) Åh, The Glades.
 
/Tina

Shondaland

 
Älskar Entertaiment Weekly för dessa snygga fotograferingar! Vilket framsida tycker du är snyggast ovan till exempel? Jag älskar Ellens. Och på bilden nedan har de samlat alla Shondas succéserier, Grey's Anatomy, Scandal och nyaste How to Get Away with Murder. Senare i höst kommer även Shondas nya tillskot, "The Catch", den längtar jag efter!

Ser ni dessa serier? Jag ser Grey's och Scandal, och Scandal är en av mina alltime favorites. Kommer Grey's funka utan Derek?
/Tina
 
 

Follow on Bloglovin