Jax...

 
This moment från Sons S07E11. "How could she do this to Tara?" 
Måste även tillägga att jag tycker Charlie spelar Jax så otroligt bra, det visar sig verkligen i ett känslosamt avsnitt som detta. Bara hans uttryck i ansiktet, och blicken. Hua. /Tina

Marco Polo

En ny serie från Netflix! Jag är faktiskt nyfiken på denna. Alla säsongens 10 avsnitt släpps 12 december. 
Vad tror ni? /Tina

Recension • Sex Tape

TITEL: Sex Tape
 
SKÅDESPELARE: Cameron Diaz, Jason Segel, Rob Corddry m.fl.
 
HANDLING: Ett gift par vaknar för att upptäcka att en sexfilm som de gjorde kvällen innan har delats till alla deras vänner och bekanta, vilket leder till ett frenetiskt sökande efter deras iPads för att radera filmen.
 
VAD TYCKTE JAG? Skulle nog beskriva denna film som en helt okej komedi som jag gillade. Det är inte en sådan komedi jag kommer se om många gånger kanske. Men Jason och Cameron gillar jag, och de gör filmen. Roligast var ju ändå när Jason, eller Jay som han heter i filmen slåss med hunden. Tycker det är en sevärd film!


TRAILER:

/Tina

Charlie for Men's Health


Är han inte snygg så säg? /Tina
 
 

Recension • Million Dollar Arm

TITEL: Million Dollar Arm
 
SKÅDESPELARE: Jon Hamm, Suraj Sharma, Madhur Mittal, Bill Paxton m.fl.
 
HANDLING: En sport agent iscensätter en okonventionell rekryteringsstrategi för att få begåvade indiska cricket spelare att spela Major League Baseball. Baserad på en sann historia.
 
VAD TYCKTE JAG? Jag blev så himla glad av denna film, både över filmens handling och av att den var så bra som jag trodde. Dock måste jag säga att jag har svårt att se Jon Hamm som någon annan än Donald Draper, hehe. Jag kände att filmen höll mig kvar hela vägen igenom och jag älskarde humorn då Rinku och Dinesh kommer till USA. Gillade även Amit som fick följa med som tolk, haha. En varm film som bjuder på skratt. Att den är baserad på en sann historia och skapad av Disney gör bara allt mycket bättre. Jag älskade slutet med filmsnutten på de riktiga Rinku och Dinesh!
 

TRAILER:

/Tina

Box of Lies


Bland de roligaste jag sett, älskar Channing!! /Tina

50 Shades of Grey • Trailer

Nu är den här, trailern till 50 Shades of Grey. Vad tror ni om filmen? Är det något ni kommer se? /Tina

Tinas serielista - Uppdaterad 09/11/14

(De som fått ett hjärta är extra poppis just nu eller kommer alltid vara en stor favorit)

Serier som jag följer just nu (och är up to speed med):
Grey’s Anatomy
New Girl
Revenge
Scandal 
The Big Bang Theory 
Modern Family
Saving Hope
Criminal Minds
Chicago Fire 
Vikings 
Games of Thrones 
The Fosters

Chicago PD
Brooklyn NINE-NINE
Agents of S.H.I.E.L.D
Awkward
Faking it
Gotham
The Night Shift
Unbreakable Kimmy Schmidt
Jane The Virgin 
The Astronaut Wives Club 
Ballers 
Chasing Life
Mom


Serier som jag följer just nu (som jag måste se ikapp):
Orphan Black
Mad Men
Rookie Blue 
Mistresses
Devious Maids
Homeland 
Revenge
Supernatural

Serieprojekt/maraton:
Friday Night Lights
Kindom
Blacklist
Amercian Crime
Daredevil
True Detective

Avslutade serier som jag sett klart:
Hellcats - en säsong
Kyle XY ♥ - tre säsonger
Off the Map - en säsong
One Tree Hill ♥ - nio säsonger
Combat Hospital - en säsong
Prison Break ♥ - fyra säsonger och en film
The OC - fyra säsonger
Desperate Housewives - åtta säsonger
Dexter ♥ - åtta säsonger
The Client List - två säsonger
How I Met Your Mother ♥ - nio säsonger
Life unexpected - två säsonger
True Blood - sju säsonger
Vänner - tio säsonger
Witches of East End - två säsonger
Make It or Break It - fyra säsonger

White Collar ♥ - sex säsonger
Cougar Town  - sex säsonger
Sons of Anarchy - sju säsonger
The Crazy Ones - en säsong
Bad Judge  - en säsong

Uppgivna serier:
90210
Gossip Girl
Nikita
Switched at Birth
Lipstick Jungle
666 Park Avenue
Pretty Little Liars
Sex and the City
The Secret Life of the American Teenager
Heroes
Spartacus
House
Ghost Whisperer
Arrow
Nashville
Private Practice
Up all night
The Carrie Diaries
Veronica Mars
Suburgatory
The Originals
Beauty and the Beast
Hart of Dixie
How to Get Away with Murder
Madam Secretary
Vampire Diaries
Reign
Teen Wolf 
The Last Ship

Tipsa gärna mig om jag missat något bra serie! :) /Tina

 

No Son is safe

Vi måste prata om Sons. Läs inte den svarta texten om du inte sett senaste avsnittet.

Jag precis som Sofia skrivit innan har varje vecka väntat med att se sons, för att jag är inte speciellt sugen på att se Jax förstöra sig själv mer. Plus att avsnitten aldrig har känts så här långa förut. i avsnitt 8 fick man verkligen se Gemma livrädd då hon skulle åka till stugan. Det älskade jag, äntligen börjar de komma ikapp henne. Abel fortsätter med sina utbrott. Inte så konstigt egentligen. När Gemma berättade för Thomas att hon dödade hans mamma, och Abel tjuvlyssnade.. Bobby blir kidnappad och misshandlad, det syns tydligt på Jax hur mycket han lider av det. Jag hade det på känn redan då de tog Bobby om att han inte kommer komma hem levande. Och mycket riktigt, i senaste avsnittet (9) så blev han dödad, i Jax armar. Fyfaaan. Sedan händer det igen, Abel smyger av misstag på Gemma när hon sitter med Bobbys döda kropp och förklarar hur ledsen hon är och att allt är hennes fel. VILKET DET ÄR. ÄR SÅ ARG PÅ HENNE. Det bästa med detta avsnittet var nästan när Larry besökte Unser och hade bevis på att han som Gemma pekat ut som Taras mördare var i en annan stat då mordet begicks. SUCK ON THAT GEMMA.  Nu borde ju någon kunda lista ut skiten, det är det vi ALLA väntar på. Och på tal om Larry, asså WTF när hon ber Chibs "ta henne" i parkeringshuset för att bevisa att han gillar henne. Asså. Ja. Det är ju Sons så borde inte vara förvånad. Så hemskt att se Chibs röst brista efter Bobby också, vi har aldrig sett honom så. 

Jag tycker det märks att det börjar dra ihop sig mot slutet av serien. De tar död på en av huvudkaraktärerna, Gemma börjar sakta men säkert inse. Abel kommer närmre och närmre till att förstå sanningen. De får fram bevis mot Gemmas teori om Taras mord. Jag har två teorier på hur sanningen kommer komma fram:
1. Unser lyckas lista ut det och kaaanske lyckas dra ur någon sanning ur Juice.
2. Det jag tror på mest. Abel berättar för Jax, eller Wendy vad han hört Gemma sakt, och någon tror honom.

Jag tror iallafall ganska starkt på att Abel kommer ha en stor roll i hur sanningen kommer fram.
Vad tror ni?
/Tina
 

Channing i The Hollywood Reporter

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Var ju tvungen att dela dessa snygga bilder på Channing! Försökte även dela en intervju de gjorde med honom samtidigt som plåtningen, men det fungerade inte. Vill ni se den eller lästa texten kan ni göra det här. /Tina

One last pour

 
var tvungen att dela denna video som Cougar Town lagt ut på facebook, en sista säsong! Börjar 6 januari i USA.
(Videon tar en stund att ladda innan den visar sig)

Witches of East End canceled

Såg precis nyheten på facebook, Witches of East End kommer tyvärr inte få en tredje säsong. Tydligen ska den senaste säsongen lockat för lite tittare. Så det blir inget fint slut för alla fans, då säsong två slutade med några cliffhangers. 

Jag insåg nu att jag inte bloggat om säsongsavslutningen eller om hela säsongen för den delen. Jag fastnade direkt för säsong ett då den kom ifjol. Jag vet inte vilken av säsongerna som varit bäst, men måste nästan säga första. Dock känns säsong två som att detta är bara början, speciellt med tanke på slutet. 
Som till exempel, Ingrid är gravid!! Men med den blåavarelsen eller med Dash? Wendy offrar sitt sista liv, men vart hamnar hon? Iallafall på en plats där hon möter en syster? Samma syster som dödade Fredrick??? Eller?
Dash är lika jävlig som vanligt och byter kropp med Killian..... Fy fan. 


Man vill ju givetvis veta hur det går för dem! Jag känner mig besviken. Detta är det värsta när de väljer ett avsluta en serie mellan två säsonger, så serien får inte chansen att göra ett avslut. Vad tycker ni? Har ni sett Witches?
/Tina

Minions

Åh jag älskar detta! Kommer vara hur kul som helst! jag som älskar Dumma mig filmerna! /Tina

Lets talk about The Flash

Jag fastnade för serien redan efter första avsnittet, som vi bloggade om för några veckor sedan. Humor i serien gillar jag, Barry är en fantastisk karaktär. Dock vet jag inte om jag tycker att "veckansskurk" håller i längden, de senaste avsnitten har det varit en ny ond skurk lös. Dock bröt de den vanan i det senaste avsnittet, där vi äntligen fick se Wentworth Miller på TVn igen(!!). Vi fick se honom som Leonard Snart eller som Captain Cold som han började kallas också. Slutet på senaste avsnittet var bra, för nu kommer Mick Rory eller Heat Wave som han kommer kallas in i bilden, som givetvis spelas av Dominic Purcell! Jag längtar efter att få se Wenthwort och Dominic tillsammans i TV igen!

Tillbaka till Flash. Han trånar fortfarande efter Iris, såklart. Själv tycker jag han borde berätta för henne om allt, speciellt då hon är så intresserad av det.  Dr. Harrison Wells litar jag inte på, han har nog betydligt mer koll än vi får veta. En sista grej! I avsnitt tre fick vi se vad som hände med Caitlins fästman. Jag tror starkt på att han kommer komma tillbaka med krafter senare i serien.
Eller vad tror ni? Och vad tycker ni om Flash?

/Tina

Chicago Fire wallpaper

Chicago Fire har sedan ganska länge delat dessa bakgrunder, olika för varje månad. Förra månaden la det ut denna nedan med Dawson, och jag blev kär. Daenerys Targaryen har tidigare haft en ganska säkerplats som bakgrund på min dator ;) Nu när det är första november (!!) är det dags för Severide att ta plats! Är de snygga? :D Finns att hämta via Chicago Fire's facebooksida :) /Tina
 

Follow on Bloglovin