20 frågor om TV-Serier

Hittade denna hos Series Manic. :)

1.   Vilken TV-serie var den första du verkligen förälskade dig i?
Tina:
One Tree Hill helt klart! GIck igenom säsonger fort som jag vet inte vad då jag väl började se det! :)
Sofia: Shit. Grey's Anatomy! Plöjde igenom det ganska fort asså!

 

2.   Vilken TV-serie såg du senast där du såg vartenda avsnitt (säsong)?
Tina:
 Har betat av Orphan Black ganska nyligen, helt fast!
Sofia: Oj. har gått igenom några på senaste tiden. absolut senaste är Orphan Black.

 

3.   Vilken TV-serie gav du senast upp att titta på? (utan att se klart säsongen)
Tina:
 Oj, jag tror det faktiskt var Beauty and the Beast.
Sofia: Satisfaction...

4.   Av vilken TV-serie kan du alltid se repriser om och om igen utan att tröttna?
Tina:
How I Met Your Mother lessnar jag aldrig på! Inte heller OTH.
Sofia: 
Måste nog vara How I Met Your Mother och Family Guy.

 

5.   Vilken är din favorit då det gäller tecknade/animerade serier?
Tina:
Jag såg väldigt mycket tecknat då jag var yngre, speciellt Disney. Disney är alltid en favvo. Jag minns att jag älskade Darkwin Duck och Luftens Hjältar.
Sofia: oj.. Jadu måste nog nästan vara Svampbob Fyrkant :D

 

6.   Vilken serie räknar du som ditt allra största "guilty pleasure"?
Tina: Paradise Hotel, haha! Om det räknas. Annars kanske Americas next top model också.
Sofia:
Älskar Say yes to the dress, kan sitta en hel dag och kolla när det går på tvn. Extreme Couponing är ganska kul att se också haha.

 

7.   Vilken är din alla tiders favorit TV-seriekaraktär?
Tina:
Dean Winchester måste de nog bli. Det är en svår fråga. Men han är den enda jag tänker på då jag läser frågan ;)
Sofia: 
Svår fråga asså. Men måste nog vara Sam Axe från Burn Notice.

 

8.   Vilken TV-seriekaraktär påminner mest om dig?
Tina:
Jag och två vänner har kommit på att vi liknar brudarna i Cougar Town, och att jag då liknar Laurie, och jag håller med. Men jag är inte riktigt lika galen som henne ;)
Sofia:
Håller med föregående talare! Då jag är mest lik Ellie. ;)

  

9.   Vilken TV-seriekaraktär liknar du vid en förälskelse, ditt största TV-crush?
Tina:
Är det två frågor i en? Jag har ingen aning om vilken karaktär jag liknar då jag är kär, haha. Men min största TV-crush, hmmm, tror nog det är Dean Winchester där med! Haha.
Sofia:
eeeh.. Tror nog att det blir Damon Salvatore här asså.
 

10. Vilken är din favoritinledningslåt eller vinjett?
Tina:
One Tree Hill är asbra. Sedan älskar jag Game of Thrones. Sedan Dexters! Outlanders är också vädligt bra. Deras vinjetter alltså.
Sofia: My name is Michael Westen, and I ues to be a spy. Burn Notice. Sen gillar jag The Walking Deads låt (:

 

11. Vilken komediserie rankar du som den absolut bästa?
Tina:
How I Met Your Mother måste det nog vara.
Sofia:
How I Met Your Mother.

 

12. Vilken dramaserie rankar du som den absolut bästa?
Tina:
Ah, shit vad svårt. Det står nog emellan OTH och Greys Anatomy(som tyvärr tappat stinget senaste säsongerna, men i början!) Och kanske Chicago Fire? Är det drama?
Sofia:
oh ma damn. Grey's Anatomy kanske? 
 

13. Vilka serier/Vilken serie skäms du över att du fortfarande inte har sett?
Tina:
Skäms och skäms. Men jag har inte sett Breaking Bad och House of Cards än som alla rosar.
Sofia: 
Har icke sett Breaking Bad eller Game of Thrones än.

 

14. Vilka serier/Vilken serie tjatar du på folk om att de måste se?
Tina:
Game of Thrones!! Och nu på senaste även Outlander.
Sofia:
The Walking Dead!

 

15. Vilken film, bok, saga, händelse etc. vill du mest av allt att det blir en TV-serie av?
Tina:
Läser inte allt för mycket böcker, de flesta är ju redan filmer. Men jag skulle vilja se mer tecknade disney klassiker bli "vanliga" filmer, som Maleficent ni vet.
Sofia: 
oj. läser inte så mycket böcker. Och dom jag läst blir ju filmer istället liksom.

 

16. Vilken TV-seriescen får dig alltid att brista ut i gråt?
Tina:
När Keith blir skjuten av Dan i OTH, och när Denny dör i Greys Anatomy. :'(
Sofia: 
När Nate blir skjuten i Burn Notice. Och när Mark dör i Greys Anatomy. Även när Marion och sedan Robin dör i Robin Hood :(

 

17. I vilken TV-serievärld skulle du helst vilja leva?
Tina:
Vet inte om jag skulle vilja leva i någon. Men kanske OTH i så fall.
Sofia:
 Hmm. vet inte heller om jag skulle vilja leva i någon. Men Cougar Town eller HIMYM.

 

18. Vilken TV-seriescen fick dig att fullständigt falla av stolen, tänk cliffhangers etc.?
Tina:
The Red Wedding på Games of Thrones. Det finns ingen annan serie än GoT som gör chockscener bättre.
Sofia: 
oj. Slut scenen i The Glades måste jag nog säga.

 

19. Vilken TV-serie klarar du bara inte av eller vilken är den sämsta TV-serie du sett?
Tina:
Jag har väldigt svårt för serier som Simpsons, Family Guy osv. De klarar jag inte av.
Sofia: 
jahadu. Kan faktiskt inte komma på någon just nu.

 

20. Vilken nedläggning sörjer du mest över? (alt. Vilken TV-serie saknar du mest?)
Tina:
Jag har sett många bra sommar serier som blivit nerlagda direkt, väldigt tråkigt. De serier som gått länge måste alla ha ett slut. Men jag skulle ha velat sett "Off the map" i fler säsonger. Och ja, The Glades!! Usch!
Sofia:
Oj, det är några stycken asså. Jericho, The Glades!!, sen har vi ju Off The Map och Combat Hospital

Veckans serier V39

Madam Secretary S01E01 - Seriepremiär!
Tina: Ett helt okej pilotavsnitt! Jag blir mer intresserad, och jag gillar denna stil av serier. Jag hoppas den kan hålla måttet och inte bli för tråkig som vissa kan bli. Jag gillar Téa Leoni, och hon passar väldigt bra i den där rollen. Jag ska helt klart denna serie nårga avsnitt till.
 
Gotham S01E01 - Seriepremiär!
Sofia: Gillade denna pilot. Det ser lovande ut för säsongen och jag hoppas att den inte dippar ner! Ska bli intressant att se vart det hela leder. Och vem är den där tjejen som såg när Bruce's föräldrar blev mördade?
Tina: Jag, precis som Sofia gillade denna pilot. Jag hade väl inga förväntingar alls på serien så jag blev glatt överraskad. Gillar att vi direkt fick träffa Bruce, aka Batman, Poison Ivy, Catwoman och the Peguin. Jag tänker absolut ha kvar denna serie på listan. Och snacka om att James Gordon kommer ångra att han inte dödade Oswald (som i Batman filmerna är känd som the Peguin).
 
Sons of Anarchy S07E03
Sofia: Jax är in so deep shit just nu asså! Denna säsong började med ett jävla kaos. Och kaoset fortsätter. Fattar inte Gemma vad fan hon har ställt till med? Inser hon inte hur många som dör för att Jax tror att dom hade någonting med Tara's död att göra. När det i själva verket inte är så. Han kommer att gå under när han får reda på det. Och jag hoppas att Gemma får det hon förtjänar!
Tina: Asså planerar Jax att döda alla i sin omgivning som inte hör till hans gäng? Det kommer inte sluta bra. Gemma fortsätter vara lika lurig som alltid. Skickar Jax på gubben som slog henne till exempel. Blev äcklad av henne då. Nya sheriffen och Chibbs då? Lite romans i luften? hehe. 

Agents of S.H.I.E.L.D S02E01 - Säsongspremiär!
Tina:
Ett av veckans bästa avsnitt enligt mig! Vi ramlar in då det gått ett tag och Coulson har fullt upp. Både på gott och ont. Teamet har fått några nya medlemmar, lite kul att se bland annat Lucy Lawless, mest känd som Xena - Krigarprinsessan. Intressant möte mellan Sky och Ward. Jag gillar honom samtidigt som jag inte gör det. Jag vill se dem tillsammans, men samtidigt inte. Haha. Ni förstår vad jag menar. Jag tycker det är bra att de inte tog död på honom. Jag tror han kommer få vara med mycket, och få en helt annan roll innan säsongen är slut. Det västa med avsnittet var att se Fitz inte alls var sig själv. och grejen på slutet där de visar att Simmons inte ens är där!! Asså vart är hon!? HUR kunde hon lämna Fitz? Kommer hon komma tillbaka är min viktigaste fråga!
 
Saving Hope S03E01&02 - Säsongspremiär!
Sofia: En bra början på säsongen. Har sett fram emot att säsongen ska börja! Men man fattade ju att Alex inte skulle dö. Även fast att det vara nära några gånger. Gillar när man fick se Alex som en liten flicka. Och att man fick se hennes bror igen. Även fast att jag gillar Charlie så vill jag ändå se Joel med Alex med tanke på att det faktiskt var han som lyckades väcka henne. Men har tyckt så enda sedan förra säsongen! Ska bli kul att se hur det blir som! :D
Tina: Helt okej start på säsongen, inte lika bra som jag trodde. Jag har väldigt höga förväntingar på seriena i höst. haha. Ändå kul att Alex nu är på andra sidan och förstår Charlie mer. Men när hon äntligen vaknar, så minns hon inte vem han är. Och hur olägligt vare inte att när hon kysste Charlie i komat så kysste Joel henne? Precis när de säger att de vill skaffa barn? Hua. Det kommer bli kaos nu. Jag tycker så synd om Charlie. Jag gillar Joel, men jag är lite kluven vem jag tycker Alex ska vara med!
Chicago Fire S03E01 - Säsongspremiär!
Sofia: Nooo till att Shay dog. :( Det trodde jag inte faktiskt.. Men trodde även att fler skulle dö. Tycker så synd om Severide.. Och självklart Gabi också som bytte plats med Shay alldeles innan explosionen. 
Tina: Jag hade ställt in mig på att någon skulle dö, det kändes orimligt att alla skulle komma ut levande. Men att det var Shay som dog, var lite oväntat. Jag tyckte att allt från branden gick väldigt fort. Lite för hastigt tycker jag. för sedan har det gått några veckor. Gabbi kommer plåga sig längre över att hon och Shay bytte plats precis innan. Som tur är började hon ju berätta om det på slutet. Jag hoppas att hon inte ger upp sin brandmanskarriär pågrund av detta.. Jag tycker så synd om Severide. Avslutningen på avsnittet var fint och bra. Då Severide tittade på filmen de filmat. Det kändes som en fin avslutning för Shay i serien. Dock måste jag lägga till att jag hade betydligt högre förväntningar på avsnittet, blev lite besviken.

Chicago PD S02E01 - Säsongspremiär!
Sofia: Säsongen började istortsett där den förra slutade. Dom tror att Voight dödade Jin. Och Jay, jag gillar Jay, gillar att han vill veta mer om Voight men ingen vill ju dela med sig. Vilket ofta leder till kaos. Gillar Burgess och Ruzek! Äntligen! :D
Tina: Precis om Sofia skrev, säsongen började precis som den förra. Och ska jag vara helt ärligt tycker jag varje avsnitt känns samma. De går all in och skjuter och sedan slutar det med att Voight är fulsnut. Njaa, de får lägga in en växel till denna säsong. Jag älskar också Burgess och Ruzek, dock kan det nog förstöra för hennes kariärr om hon vill jobba med de andra.
 
Greys Anatomy S11E01 - Säsongspremiär!
Sofia: Tråkigt att se det utan att Christina är med :(. Men kul att se att Alex och Meredith är lite mer closer liksom. Det är ju trots allt bara dom kvar nu. Ska bli kul att se hur det utvecklas. Och även Merediths nya syster..Hon är nog badass! Och vem av Miranda och Alex kommer få Christinas Board spot?
Tina: Nu är det ju bara Meredith och Alex kvar. Herregud, säsong 11. Är det inte dags att lägga ner snart? Tycker ändå säsongen börjar bra, med kaoset då båren rullar av taket. Meredith syster. Hmm. Får se hur det går med det där. De veckar trotts allt väldigt lika varandra. Jag tycker lite synd om Richard som förstår vem hon är, han måste våga ta tag i det. Callie och Arizona är oense som vanligt. Jag tror Alex får Christinas plats.
 
Scandal S04E01 - Säsongspremiär!
Sofia: She's Back! Harrison är död. Vilket man förstog i säsongsavslutningen. Asså Huck! åh :( så deprimerande att se honom jobba där han jobbade.. Mellie är ju helt totalt förstörd. Vilket är helt förståeligt. Fitz är badass. Och än så länge är det lungt. Återstår att se hur länge det kommer att hålla sig så.. 
Tina: Olivia och Jake verkar ju ha haft det bra iallafall. Men det var ju självklart att de skulle bli kvar. Tråkigt att de har splittras, jag hoppas Olivia kan hjälpa dem igen. Nu hoppas jag verkligen inte att Olivia ramlar i säng med Fitz igen, nu är de nog. Och att Fitz ska ha försökt ta självmord efter sones död. Hmm det verkar ha hänt en del under de veckorna man inte fått sett.
 
How to Get Away with Murder S01E01 - Seriepremiär!
Tina:  Ännu en Shonda Rhimes serier, kändes som ett måste att ge en chans iallafall. Ett helt okej pilotavsnitt. Nog blir man nyfiken. Speciellt med slutet de hade, visst var de hennes man? Jag gillar Wes, han blev en favorit direkt. Det ska bli spännande att de hur denna serie blir då den haft några avsnitt. Den stannar alltså på listan!
 
Forever S01E01&02 - Seriepremiär!
Sofia: Råkade halka in på denna serie på något sätt. Kommer inte ihåg hur haha! Men är glad att jag gjorde det! Jag gillar den. Henry Morgan ( Ioan Gruffudd) är as frän. Gillar teamet han och Jo Martinez skapar. Han är ju iof 200 år gammal också så han har ju lite koll på saker haha. Han kan alltså inte dö. Varje gång han dör så kommer han tillbaka och alltid i vatten. Naken.. ahah! Medans han håller på att leta reda på hur han kan vara som han är. Så får han lite av en stalker. Ser fram emot denna serie och säsong. Ska bli intressant att se hur den utvecklas! :D

Serieschema - Höst 14

Vi tycker det är dags att publicera vårt höst serieschema! Schemat har fyllts på en hel del, frågan är om vi hinner se alla? :) Passar på att publicera VD's nya poster. Riktigt snygg faktiskt.
MÅNDAG: The Big Bang Theory, Gotham, Jane The Virgin, State of Affairs, Under the Dome, Saving Hope, 2 Broke Girls & Homeland.
TISDAG: Supernatural, Sons of Anarchy, New Girl, The Mindy Project, Agents of SHIELD, Chicago Fire, Forever & The Flash. 
ONSDAG: Chicago PD, Modern Family, Criminal Minds, Franklin and Bash, Wahlburgers, Stalker & Arrow.
TORSDAG: Reign, Greys Anatomy, Scandal, How To Get Away With Murder, Vampire Diaries, Bad Judge,  White Collar & Two and a Half Men.
FREDAG: Hawaii Five-0 & The Amazing Race.
LÖRDAG: Outlander.
SÖNDAG: Homeland, Revenge, Brooklyn Nine-Nine, Madam Secretary, Once Opon a Time, The Walking Dead, The Strain, Family Guy & American Dad.
 
Har vi missat någon serie som man bara måste se i höst?

True Blood S07E10 - Thank you - SERIEAVSLUTNING

Det var någon vecka sedan vi kunde se sista avsnittet av TB, men nu kommer vårt inlägg om säsogen, och avslutningen. Here we go!

True Blood S07E10 - Thank you
Tina:
Jag längtade efter säsongen, men när den väl började drog jag mig från att titta, inte förns efter några veckor såg jag ikapp och blev fast istället. Jag blev glatt överraskad. Dock var inte mina förväntningar på TB speciellt stora då jag tyckt de senaste säsongerna varit dåliga. Jag tycker det var lite surt att Tara dog direkt i första avsnittet. Men det gjorde mig inte så mycket, har haft svårt för henne sedan start. Sedan att de tog död på Alcide blev jag förbannad över. Han var min favvo. Sedan att Sookie då helt plötsligt tvivlade på sina känslor för honom. De första avsnitten av säsongen var lite kaosiga med alla galna invånare som skulle döda alla, men dog själva istället. Jag tycker vi fått sett för lite av Eric i denna säsong. Men tack och lov så dog han inte. Det trodde jag först han skulle göra. Älskade att Hoyt kom tillbaka och hans och Jessicas kemi inte gick att unvika.

Till sista avsnittet. Avslutningen. Jag tycker den var okej, men inte mer än så. Det var för det första ett väldigt långsamt avsnitt. Lite olikt TB. Jag trodde verkligen att de skulle avsluta så galet som de brukar. Att Bill "valde" att dö har jag faktiskt inget emot, det var fint att hans och Jessicas far och dotter koppling förstärktes då hon gifte sig och han fick vara med. I stunden då Sookie kunde höra Bills tankar, fick jag lite hopp att han kanske kunde överleva ändå. Jag tyckte det var bra att Sookie inte använde sin magi för att döda honom, det är precis som hon sa, en del av henne. Hans död var blodig och känslosam, det var helt rätt för avslutningen. Även här tyckte jag vi fick se Eric och Pam alldeles för lite. Men de verkar ju klara sig ganska bra. Sista minuten fick vi se framåt i tiden och när Sookie bjöd hem halva stan. Hon var höggravid och alla var superlyckliga. Jag gillade inte det. Hallå vart är TB chocken? Vart är galenskaperna?! Och att Sookie skulle gifta sig med en helt vanlig man har jag svårt att se. Jag tycker att de skulle ha avslutat som serien varit från start, galen. Avslutningen hade kunnat vara så mycket bättre. Det känns dock bra att serien är slut nu. Det är inget jag sörjer.
 
Eftersom serien är slut nu, tänkte jag dela några moment som jag minns. Minns inte speciellt många men.
• Erics frisyr i första säsongen. Fruktansvärd.
• När Sookie hittar sin Grana död.
• Eric och Godric, behöver jag säga mer? 
• När Bill friar till Sookie, men sedan blir fångatagen och Sookie lämnas ensam. 
• Tara sgäer hejdå till Hoyt. En känslosam scen som man inte glömmer.
• När Eric förlorar minnet och börjar skrika efter Krokodiler på svenska. SÅ KUL.
• När vi får se hur Eric och Pam träffade Ginger.
• När Ginger äntligen får ligga med Eric, om ens det där räknas? ;)
 
Det finns givervis mer. Men detta är det jag minns nu. Vad minns ni från True Blood? 
 
Sofia: Såg faktiskt inte fram emot att se sista säsongen. Då dom senaste inte har varit speciellt bra. Men jag blev faktiskt en aning förvånad när det väl började. Det var faktiskt bra. Det var en aning kaos men det funkade liksom. 
Något jag inte gillade var att man fick se Eric och Pam så himla lite denna säsong. Utan den handlade mest om Bill istället. Blev fett förbannad när dom bestämde sig för att ta död på Alcide. Inte ok! Och att Tara dog redan i första avsnittet. Har varit lite upp och ner med henne men har nog faktiskt gillat hon hela tiden. Så irriterad på Sarah Newlin och hennes syster! Blev även lite less på Bill och Sookie. Eller framförallt Sookie. Älskar att Hoyt kom tillbaka och att han och Jessica fortfarande hade den där kemin även fast att han inte visste vem hon var. Och att dom hittade tillbaka till varandra och gifte sig. Och speciellt att Bill fick vara med på det. Gillar även att Jason fick träffa en som inte bara ville ligga med honom. Löv it!
Sista avsnittet då. Bill mötte True Death. Är glad att sookie inte valde att använda "her light" på honom. Blev en ganska blodig död men så är det ju ahha. Hatar däremot att man inte fick se vem det var som Sookie gifte sig med. Så irriterande.
 
Kör en sån här lista jag med :P. Och inser att dom flesta funkterna innehåller Eric hahah.
• Erics frisyr i första säsongen! HAHAH. Bills frisyr var väl inte heller på topp men..
• Eric och Godric!
• När Eric tappar minnet. Alla dom scenerna! Så awesome
• Eric och Pam!
• När Ginger äntligen får ligga med Eric. HAHAH 
• När Bill friar till Sookie.
• När Jessica måste göra så att Hoyt glömmer bort både henne och Jason och flyttar till Alaska.

The Hunger Games: Mockingjay Part One

Nu har äntligen hela trailern för Mockingjay part one släppts!
Jag längtar tills den kommer på bio! har läst alla böckerna och sett dom tidigare filmerna så kommer självklart se denna också! Det kanske får bli att se de tidigare filmerna innan man kör på denna :D
 
/Sofia

OUAT - Poster

Denna poster får mig verkligen att bli sugen på att börja se OUAT. Har varit sugen sedan de berättade att de skulle ha med Frozen. Men vi får se. Sofia ser det redan och rekommenterar det. Kanske får jag plats med det trots att det ser ut att bli mycket serier i höst :) /Tina
 

Gaga ♥ Taylor

Paret jag älskar att se bilder på i mitt instagramflöde, Lady Gaga och Taylor Kinney! Härom dagen instagrammade både Lady Gaga och Chicago Fire den nedersta bilden med texten "Always a blast having Gaga on the Chicago fire set!" Och håller ni inte med mig att de är ganska fina ihop?  Här är ett klipp från Ellen show där Gaga pratar lite om Taylor! :) /Tina 

Greys Anatomy Säsong 11 - PROMO

Vad tror ni om säsong 11? Själv hoppas jag att det blir Grey's sista säsong. Serien kommer bli för påverkad av att Christina inte är med i bilden, och seriöst, hur mycket jag än gillar greys så börjar bli för långt nu. Vad tycker ni? /Tina

Follow on Bloglovin