Vart är Grey's påväg?

Redan i höstas fick vi veta att Sandra Oh, aka Christina Yang skulle sluta efter säsong tio. 
“It’s been a great privilege to play the character of Cristina Yang on GA and I am both sad and excited to see where this, her final season will take her.” sa Sandra då de gick ut med att hon skulle sluta.
Skaparen av Grey's Anatomy, Shonda Rhimes kommenterar 
“One of the best days of my life as a writer happened the day Sandra Oh walked in my door to audition and forever changed the course of Grey’s Anatomy with her brilliant, nuanced portrayal of Cristina Yang,” 
 
För någon vecka sedan fick vi veta att Dr. Burke gör comeback i serien. Detta ser inte bra ut. Christina kommer försvinna efter denna säsong, hur ska hennes tid på Grey-Sloan Memorial Hospital sluta? Jag vågar knappt tänka mig på vad som kommer hända. Speciellt nu då hon och Hunt är på G igen och faktiskt verkar lyckliga.
 
Grey's Anatomy har blivit förnyat till en elfte säsong. ELFTE. Jag som har varit säker hela säsongen på att detta blir den sista, men icke. Sedan flera säsonger tillbaka har jag läst ryckten om att Derek ska sluta. Men det har hittills inte hänt. Nu försvinner en av huvudkaraktärerna som varit med sedan start, Christina. De senaste två-tre säsongerna av har inte Grey's alls varit så bra som innan. Det känns som de mjölkar fram storys. De börjar hända samma sak om och om igen. Jag hatar att säga det, men jag börjar bli less. Jag tycker faktiskt att det är dags att Grey's lägger hatten på hyllan och avslutar då de faktiskt är helt okej. Istället för att sluta då det blir dåligt, vilket det lär bli om de fortsätter.

Senast i dag läste jag att två personer till kommer sluta efter denna säsong, dock inga karaktärer jag kommer sakna, eller som varit med sedan start. Tessa Ferrer, aka Leah Murphy och Gaius Charles, aka Shane Ross slutar. Detta gör mig inte så mycket. Men får mig att tänka på säsongsavslutningen som är bara några veckor bort. Vad kommer hända?! Kommer någon dö? Kommer Christina dö? Kommer hon rymma med Burke? Kommer hon rymma med Hunt? Vart är serien påväg och vad kommer hända?! 
Vad tycker och tror ni?
/Tina
 
Källa. Källa. Källa.
 
 
 



Kom ihåg mig?








Follow on Bloglovin