Sleepy Hollow

Nu när alla serier börjar lida mot säsongsavslut så börjar det blir lite tråkigt och tomt i seriekalendern. Så jag är alltid på jakt efter en ny serie att se under tiden. Så jag tog mig en tur på Netflix och hittade denna goding Ichabod Crane eller ah Sleepy Hollow. Gillar man lite övernaturligt så är denna helt rätt. Så bra! Första säsongen finns på Netflix och den andra tog nyligen slut i USA. (Självklart)...
 
Den handlar alltså om den lilla staden Sleepy Hollow och Ichabod Crane (Tom Mison) som vaknar upp begravd i en grotta på 2000-talet efter 200 år. Men det var inte bara han som vaknade utan även The Headless Horseman. Han slår sig sedan i hop med Abbie Mills (Nicole Beharie) och dom kämpar mot allt övernaturligt som händer i staden. Ichabod är bara så otroligt skön. Ni kan ju tänka er när han upptäcker alla tekniska saker som finns. Och bilar och allt sådant. Awesome!
Jag tipsar er att kolla på denna serie. Den har även nyligen blivit förnyad för en tredje säsong.(:
 



Kom ihåg mig?








Follow on Bloglovin