Filmrecension: American Sniper

TITEL: American Sniper

REGI: Clint Eastwood

IMDb BETYG: 7,4
 
SKÅDESPELARE: Bradley Cooper, Sienna Miller, Kyle Gallner mfl.
 
HANDLING: Navy SEAL prickskytten Chris Kyles(Bradley Cooper) exakta precision räddar oräkneliga liv på slagfältet och förvandlar honom till en legend. Den dödligaste prickskytten i USA:s militärhistoria. Tillbaka hem till sin fru och barn efter fyra turer kan dock Chris inte lämna kriget bakom sig.
 
VAD TYCKTE JAG? 
Jag tyckte filmen var riktigt bra. Den kändes lite långsam i början, men inget som störde mig mycket. Jag trodde innan jag såg filmen att de skulle vara mer krig i den än var de var. Jag blev facinerad av historien om Chris Kyle och jag tycker Bradley gör ett fantastiskt jobb att spela honom. Han är så lik honom också! Verkligen en sevärd film som fick mig att tänka på hur orättvist livet är. Filmen fick också sex Oscars nomineringar 2015, varav de vann en.
 



tyckte den var så seg så jag stängde av efter typ 20min men har hört många prata gott om den så ska nog se den :)

Svar: Ja ge den en chans!! :)
TvTown




Kom ihåg mig?








Follow on Bloglovin