Filmrecension: Wild

TITEL: Wild
 
REGI: Jean-Marc Vallée
 
IMDb BETYG: 7,2
 
SKÅDESPELARE:  Reese Witherspoon, Laura Dern, Gaby Hoffmann m.fl.
 
HANDLING: En skildring av den 180 mil långa vandring som Cheryl Strayed tog sig an i syfte att återhämta sig från en personlig katastrof. Baserat på Cheryls biografi "Wild: From Lost to Found on the Pacific Crest Trail".
 
VAD TYCKTE JAG? Jag älskar filmer som är verklighetsbaserade. De är oftast de bästa. Jag tyckte denna film var bra, den tappade aldrig min uppmärksamhet trots den "enkla" handlingen när hon vandrar. Jag blir facinerad och inspirerad av historien. Det är så kul att se att hon får hjälp påvägen, men även hur man som kvinna är utsatt på egenhand. Gillar citaten längsvägen också. Reese gör ett fantastiskt jobb! Jag har mest sett henne i komedier, men hon passar sjukt bra i denna roll. Denna film är absolut sevärd.
 



Kul! Då ska jag nog se den till helgen :)




Kom ihåg mig?








Follow on Bloglovin