Game of Thrones - S04E01 & S04E02

Bloggar ikapp lite Game of Thrones.
Game of Thrones - S04E01 & S04E02
Tina: Jag tycker att säsongens första avsnitt var bra. Vi fick följa med både till Kingslandning och till Daenerys Targaryen. Fick även se en skymt av Arya, the Hound och Jon Snow. Jag tycker synd om Jaime och hans hand, tro det eller ej. Speciellt då Cersei säger att det är hans fel, och att han tog för lång tid på sig att ta sig tillbaka fast han var under fångeskap. Dock tror jag att det är för det bästa. Jag gillar att Tyrion verkligen försöker ta hand om Sansa. Jag förstår att hon inte litar på honom, men jag tror faktiskt att hon kan det. Hon behöver öppna sig mer för honom. Jag tror de kan ta hand om varandra bra i Kingslandning.
Till det andra avsnittet. Jag hade tyvärr blivit spoilad innan om vad som skulle hända, så jag satt mer eller mindre bara och väntade på det. Detta avsnitt fokuserade givetvis på Jofferys bröllop och bröllopsfest, som ja, inte var så trevlig som en bröllopsfest var. Joffery hade som vanligt hittat på kränkande skämt mot Tyrion och gör precis som han vill när han vill. Tyrion står emot, vilket han givetvis får sota för då Joffery blir förgiftad av pajen(tror jag) eller vinet som Cercei tror. Vinet som Tyrion serverade. Jag är fantastisk glad att någon äntligen vågat sig på att ta död på honom. Jag har velat se honom död från start. Dock att Tyrion åker på det gillar jag inte. För jag tror verkligen inte att det var han. Jag funderar på hur riket ska styras nu, hur Kingslandning kommer ta detta. Spännande!! Helt ärligt är jag inte alls intresserad att se mer av Stannis och hans del av riket. Jag tycker scenerna med Bran är ganska tråkiga de med.. 
 
Överlag tycker jag det är en stark början av säsong fyra. Rolig fakta är också att HBO kraschade då GoT hade premiär den 6 april. Säsongspremiären på TVn slog också rekord på tittare, cirka 8 miljoner tittade i USA. Serien blev bara några dagar efter premiären förnyad med TVÅ säsonger. Vi blir alltså inte av med GoT på ett tag, fantastiskt!
 
 



Kom ihåg mig?








Follow on Bloglovin