Veckans avsnitt V41

Revenge S04E02
Tina: David har levt för Victoria hela denna tid, han är fortfarande förälskad i henne, vilket hon givetvis utnyttjar. Hon bussar honom på Emily.. Det kommer bli spännande då de möts, David måste ju se att Emily är Amanda. Charlotte är lika crazy som vanligt! Slutet på avsnittet?! Varför mörda Emily?! Som tur är vet man ju att Emily givetvis inte kommer dö då hon är seriens huvudperson. En grej till, hur snygg är inte Jack i uniform? :)
Sofia: Jag blir såå irriterad på Victoria. Och även att David som fortfarande tror på henne...Charlotte är helt jävla loco asså. Hon har verkligen lost it. Det är ju som sagt ganska självklart att Emily inte kommer dö. Men hur fasen kommer detta att sluta? Och håller med Tina om Jack. Heeelllooo liksom!


Chicago Fire S03E03
Tina: Jag såg en sneak peak inför detta avsnitt och visste att de skulle vara dramatiskt. Som tur är blev ingen allvarligt skadad.. Vi vill inte ha några fler dödsfall hos 51. Stackars Cruz, gå runt med den ångesten. Dock är nog inte kriget mellan stationerna slut. Och jag är lite orolig över att Dawson ska börja jobba under Casey, inte för att hon inte kommer vara en bra brandman utan för att deras relation inte kommer klara det, eller ställa till det. Vi får inte glömma de dåliga nyheterna Peter Mills fick! Hallå hur kan de göra så mot honom?! Men blev glad i slutet av avsnittet då både han och Holden insåg att de blir en sjukvårdar plats ledig, då får han vara kvar på brandstationen iallafall!
Sofia: Hade precis som Tina sett en sneak peak om vad som skulle hända. Men jävlar i havet. Trodde faktiskt att någon skulle dö o: Vilket ingen gjorde! Pjuh! Så irriterad på han från den andra stationen som skyllde allt på Cruz när det egentligen var hans eget fel. Blev lite ledsen när Mills fick veta att han inte skulle kunna vara en brandman längre, men sen glad för att han har ju faktiskt en sjukvårdsutbildning!  Sen är ju frågan hur det kommer att gå för Casey och Dawson...
Sons of Anarchy S07E05
Tina: Asså jag väntar alltid med Sonsavsnitten nu, de är inga avsnitt jag längtar till. Jag blir bara arg, men jag måste ju titta då det är sista säsongen. Kaoset i Charming fortsätter. Jax berättar äntligen för alla att han vet(tror han vet) att kineserna dödade Tara. Gemma verkar inte inse vilket krig hon startat och att det troligen kommer ta död på Jax. Juice kämpar med att hålla sig gömd, innerst inne tror jag att han vill berätta allt för Jax och bara ta emot sitt straff. Jag hoppas att det är det han kommer göra nu, för döda Gemma tror jag inte han gör.  Men bara slut scenen när Juice skriker "I saved you" till Gemma. Usch. Död åt de båda två. På tal om Gemma ogillar jag de stunder då hon pratar med Tara, i deras kök, i bilen osv. Hon pratar om att Abel är som sin far, och det ser ju inte bättre ut efter hans utbrott i detta avsnitt. Nä jag blir bara arg av Sons. Jag vill spola fram till sista avsnittet och se Gemma dö. 
Sofia: Sons har varit en favorit hos mig och den serien jag alltid ser först. Men nu väntar jag oftast till sist och då till helgen när jag sett alla andra avsnitt. Vilket är tråkigt, menmen. Blir så arg i varje avsnitt. Gemma verkar fan inte fatta vad fan hon har gjort. Är glad att nya polisen ringde Chibs och berättade att SWAT var påväg så Jax inte kunde döda Lin. ag hoppas så att Jax får reda på att det inte var han som dödade Tara. Sen har vi Gemma och Juice. Jävla Gemma som ska döda Juice. Även fast att jag ogillar honom så kommer jag aldrig att hata han. Så awesome när han själv fick tag på pistolen och hotade henne! Ser lite fram emot nästa avsnitt.. menee får väl se när man kommer dit.
 
The Flash S01E01 - Seriepremiär!!
Tina: Vad glad jag blev att första avsnittet av The Flash var riktigt bra! Jag såg bara något avsnitt av Arrow innan jag gav upp, var lite rädd att The Flash inte skulle vara något för mig. Men det verkar de absolut vara! Jag gillar humorn och de ungdomliga tonen de lagt på seriern, och jag tycker att Grant Gustin passar asbra som Barry, The Flash. Avsnittet höll mig intresserad hela tiden och med ett spännande slut. Längtar redan till nästa avsnitt!
Sofia: Ser fram emot mer av denna serie! Jag kollar ju fortfarande på Arrow och ser fram emot några crossovers! Vilket man fick se en liten titt av både i detta avsnitt och i Arrows avsnitt! Det enda jag kunde tänka på i slutet var att Harrison påminde om Charles Xavier från X-Men!
 
Arrow S03E01 - Säsongspremiär
Sofia: Superman! Haha vet inte om jag ska gilla honom eller inte.  Sen har vi ju självklart Peter Stormare som vadå? Jo en ryss! hahah. Surprise surprise. Men jag gillade avsnittet. Däremot inte slutet... Who did dat?

Saving Hope S03E04
Sofia: 
Gillar att det handlade så mycket om Gavin! Så kul när han får veta att han kommer trippa! "I'm an orange, and everyone wants to peel me.." hahah! Gillar däremot inte att han tog beslutet att han var tvungen att åka därifrån. :(. Jag är ju lite team Joel så blev lite glad när Alex sa " I don't think I love you anymore." till Charlie. Finally, the cat's out of the bag. Han har pressat för hårt asså. Sen så liksom. Jamena Joel?! Yes please.
Chicago PD S02E03
Sofia:
Gillade detta avsnitts case. Dels också eftersom att det hade att göra med Jay. Och att man får veta mer om Voight och Lindsays relation. Vet inte heller vad jag tycker om Erins moder. Hennes nya man försöker ju iallafall lära känna Erin medan hennes mamma var snabb därifrån för att hälsa på någon annan. Man såg på honom att han inte riktigt ville det. Men jag tror att hon kommer att vara med mer under säsongen.



Kom ihåg mig?








Follow on Bloglovin