Vikings • säsong 3

Nu har jag precis sett de sista avsnitten i säsong tre av Vikings. Här kommer ett litet utlägg vad jag tyckte om säsongen och speciellt om sista avsnittet.

Det var varit en del skumma grejer denna säsong tycker jag, och återigen mycket om vilken tro som är rätt, kristendomen eller den nordiska. Jag älskar Ragnar och hans planer. Björn fick ett barn med Toro, som drar?! Varför förstår hon inte att Björn fortfarande älskar henne?  Lagertha har varit lika grym denna säsong som de innan. Hon hör ihop med Ragnar men ändå har de inte varit "romantiska" med varandra igen ännu. Sigi dör, det trodde jag inte! Floki blir bara mer galen för varje avsnitt. Det var ju fantastiskt hur det slutade då Ragnar hela tiden har vetat att det var Floki som dödade Athelstan. Som jag tyckte var så tråkigt!! Gillade honom.
 
 
Efter en hel del trubbel med att inta Paris dör Ragnar. Men vänta, tänkte jag. De kan han inte göra, på något vis kommer de komma in i Paris genom detta. Men ingen verkade ha en sådan plan. Men mycket riktigt så kom de in, och Ragnar kastar sig ur kistan och får som han vill. Bra Björn, lyssna på pappa!!!  Ragnar är fortfarande risig vilket gör mig orolig för nästa säsong. Men Björn verkar ska få en större roll och makt framöver. Lika med Rollo, som nu ska gifta sig med den franska prinsessan. De lämnar mycket öppet för nästa säsong, och det ska bli väldigt spännande!

Har du sett säsong tre? Vad tyckte du? /Tina



Kom ihåg mig?








Follow on Bloglovin